Wednesday, June 30, 2010

Before Fly



Bismillah..
Tiba-tiba aku terasa nak buat blog aku sendiri la..huhu..aku percaya pada kuasa tulisan..tapi,aku tak berapa nak berkenan sangat la share cerita secara terbuka nih…cause macam terfikir sumtime boleh timbul rasa riakk dalam diri pulak…huhu..takpe la,aku fikir positif je..

Aku dah mula jumpa kawan-kawan terdekat sebelum aku sambung belajar this coming February,inshaallah.. aku rasa nervous sebenarnya..takut ah..takut dalam menghadapi kemungkinan-kemungkinan yang maha mencabar ituhh..aku takut everytime aku fikir how will I survive there..whether I can cope or not..HINI?(haha)..am I gonna b okay??am I gonna mizz my famly badly?will I perform well?About my part time job there(ahahaha) & on TOP of that,aku takuttt ah andai tetiba scholarship aku ditarik balik pada saat-saat akhir(aku pernah terbaca, sesungguhnya perkataan KALAU dan JANGAN haruss kita elakkan dalam kehidupan..oops..)

13Januari ni ada departure meeting lak..kat Putrajaya..Ahhhhh..kurasakan seperti bintang-bintang berkelipan menghiasi kepalaku inih..Nampak tak mereka riang menari-nari di kepalaku? Tapi as usual,aku kuatkan semangat..semangat2!Bak katanya sahabat kesayanganku, “Sesungguhnya segala ujian,godaan,gangguan,dan tentangan itu diizinkan Allah..DIIZINKAN.”.Maka,aku perlu menghadapinya..ive been fighting for 23years(huhu..)..n I will never stop fighting..keep on fighting till the end,Izatul.. Tuhanku Ya ALLAH, bantulah hambaMu ini..AMIN..


-Ada insan terpilih berkata,aka macam tak ramaii kawan??..saya rasa dia nih tak pernah makan tangan kot..hoho..tetapi amat benar kenyataan belaiuu ituh..[TAPI saya tak tahu kenapa tetiba saya rasa sedih apabila terkenangkan s0alan beliauuu inih….s0b2]Memang betul pun..saya ni payah nak berkawan..saya mengaku itu..saya selalu stick dengan sum particular person jewr..so,ada apa masalah?lalallala… Hm..well,its me!!kamuu boleh kata apa saja.kamuu berhak untuk berkata apa yang mahu kamu katakan..malah,mereka-mereka yang membaca coretann aku nih pun belum tentu seseorang yang layak untuk dipanggil kawannn…I mean,kawan kepada aku,diriku inih - Izzah al Aini,Izatul Aini…ada aku kisah?lallalalaallaaa...saya nak berhenti menulis la..0o,sblm itu..


Hm..saya rindu si 21September..Sungguh aku RINDU…Tuhan,KAU peliharalah kesejahteraannya dunia&akhiratt..Berikan kebahagiaan yang aku cita-citakan untuk dihadiahkan kepadanya,walaupun mungkin kebahagiaan itu datang dari insan lain..im hapy IF he’s hapy.

Kadangkala..
Hidup kita selalu penuh dengan kadangkala..
TAPI
Kita selalu tak sedar bahawa kadang-kadang itu biasanya dan selalunya ..
Entah..aku pun tak tahu nak sambung apa dah..huhu..sengal betul..

ALLAH,aku rindu dia..Sungguh aku rindu..
Ya Tuhan,Kuatkan hatiku…
Sebagaimana kuatnya rindu daku pada insan yang bernama KEKASIH..

21September in mem0ry..Benarlah kata sep0t0ng ayat, sesungguhnya, JODOH ITU RAHSIA ALLAH.
Hanya Tuhan saja yg mengetahui apa yang terbaik buat kita..Buatku..Buatnya..Mudah-mudahan.

Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment