Monday, April 12, 2010

Birthday Si Gula Kapas







Happy birthday sayangku sebulat gula kapas(^_^)


Fatihi,tengok awk kat atas tuh..cumey kn..
Abgpis lak p0se baek punyer~

Dari kecik lagi Mak slalu cakap; awk anak dia yang paling nakal,paling keletah.Maksu pun cakap macam tu. (Tengok gambar pun tau betapa hypernya kamu…hehehe). Mak kata habit awak masa kecik-kecik dulu yang dia takkan lupa- awak suka baling botol susu lepas dah habis hisap. Baling pulak tinggi-tinggi ke udara,suka hati saja,ikut suka.Kalau awak duduk dalam buai tu,piung….terbang botol.Nasib tak baik sikit,abeslah kepala orang.Mak pernah cakap,pernah botol susu yang awak baling tuh kena tepat-tepat kat muka Mak..sakitnya kata Mak..pakai je awak kecik,kalau tak mau di smackdownnya awak...hahahaa.


Itu ok lagi.Tapi part yang akak tak bley tahan part mak cakap awak suka gigit orang..Dan mangsa gigitan awak yang utama pada ketika itu adalah akak! Cis..how dare u!Hahahhaa.. (Sebab akak kan baru kuar masa tuh…Mak cakap agaknya awak pelik kenapa akak ada…huhuhu). Bukan setakat tu je, Mak cakap bukan setakat gigit,kadang-kadang pantang lepa sikit,naik kaki awak ke badan akak ni…mana-mana yang sempat,zappp…ada kesan kaki awak….hahaha…isk2,dashatnya abang aku…nak balas balik r…Muahahhaha.. Dan lagi, Mak kata,kalau awak geram sangat awak suka gigit orang...Dan selalunya mangsa utama awak sebelum kewujudan akak adalah Emak..hehhehee..pantang Mak dukung awak sikit,kalau awak tengah geram…zrapp!!!berbekas bahu Mak digigit awak…Itulah kasih seorang ibu…Tahan je bila digigit si anak…hehhee….Mak KITA..Emak kebanggaan kita(^_^).


Hm…abang saya,saya sayang kamu…saya tak tau macam mana nak cakap betapa sayangnya saya pada kamu.

Selain Abah dan Mak,awak,Abgpis, & Titi lah orang yang paling akak sayang(^_~).





Fatihi,
As kids,we lived together.
We fought,we laugh,we cry.
We didn’t always show the love,
that we both had inside.
We shared our dreams and plans,
and some secrets too.
All the memories we share,
is what bonds me to you.


Thanks sebab selalu temankan akak balik– dalam erti kata lain,memendekkan masa cuti awak di rumah..huhu…akak ingat lagi bila awak terpaksa turun di Sungai Petani pada pagi hari ,pastu baru amek bas yang bermacam-macam untuk ke Arau…dan sampai hanya setelah berjam-jam kemudiannya di rumah…teruknya saya ni waktu itu(++).

Tenkiu sebab selalu msg saya,selalu tepon saya…dan sekarang,selalu mengonlinekan dirimu untuk saya..Adanya kamu membuatkan saya rasa saya tak pernah jauh dari keluarga..Kadang-kadang(dan biasanya,,hehhe),Abgpis sibuk,Titi pun busy..awak yang selalu kontek dengan akak,so akak still rasa ‘keadik-beradikan’ masih lagi wujud…huhuhu…time kaceh.

Dan lagi,yang paling penting sekali…terima kasih sebab selalu berkongsi suka duka dengan saya…especially suka duka saya(^_^) Bila saya ada masalah,selain dari adik-beradik kita yang lain, saya selalu kongsikan masalah saya itu dengan kamu…Dan saya akan terus mahu berkongsi segala suka duka saya bersama kamu.. Hehee..abeslah kamu..well, "brother is sumone to look up to no matter how tall ive grown”…blueks~



Abang Pati sayang,awak jaga diri baik-baik tau...dalam meniti usia awal 20-an,sentiasa ingat - Bila awak jatuh,jangan pernah serik untuk bangun kembali…untuk terus mencuba lagi,untuk kembali berdiri,dan untuk terus berlari.Tak kiralah dalam apa jua hal sekalipun.

Dan juga...apabila ada masanya awak terasa seolah-olah semua orang mengkhianati awak(walaupun mungkin keluarga dan teman baik sendiri),ingatlah..DIA setia di sisi..0keyhh?

Lagipun,katanya Julia Sorel(ceh..),"If you're never scared or embarassed or hurt, it means you never take any chances.”

So Ahmad Fatihi Kamel,promise me that you'll give faith a fighting chance....(^_^).

+++++++Selain tuh,awak tlglah jaga Mak Abah kita elok-elok okay..selain adikberadik kita yang lain,awaklah orangnya yang akak harapkan untuk jaga Mak dan Abah..besar harapan yang akak letakkan pada awak dan juga Abangpis + Titi untuk terus menjaga,menggembirakan dan terutamanya mendoakan kesejahteraan Mak dan Abah,dunia dan akhirat mereka..tambah pulak awak sebagai anak lelaki..besar tanggungjawab awak.


Pati,everytime awak rasa down/hopeless...ingatlah kata-kata ini,akak hadiahkan untuk awak(rasanya awak dah tau...tapi akak nak bagi jugak..huhu):

"Bila engkau memandang segalanya dari Tuhan,yang menciptakan ujian, yang menjadikan sebab sakit hatimu,yg membuat keinginanmu terhalang,serta yang menyusahkanmu..Pasti akan damailah hatimu. Kerana,masakan Allah sengaja mentakdirkan segala untuk sesuatu yg sia-sia. Bukan Allah tidak tahu derita hidupmu, retaknya hatimu.Te...tapi mungkin itu yg Dia mahukan. Kerana, Dia tahu hati sebeginilah yang selalunya lunak dan mudah untuk dekat dan akrab denganNya."


Ahmad Fatihi Kamel,
It was nice growing up with someone like you.
someone to lean on,
someone to count on..
someone to tell on!

Heheheh..setakat ini sahaja dulu...akak sayang awak duhai Saudaraku Ahmad Fatihi Kamel.
Forever and ever,we'll be together..in d dark and light.

Saya mahu kamu terus gembira okayyy..insyaallah.
Muahhhhhhhhhh..hahahhahaa.
Ingat senang ke nk bermuah2 dengan Izatul Aini(~_^)

5 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. hahahahhahhaaa...lawak la kisah di atas....botol susu baling tinggi2...hahaha.....

    ReplyDelete
  3. kite baru tau citer nie..mak xpenah pon citer kat kite dulu..tapi mak penah ckp kite dulu nakal sgtt..part yg baling2 botol nie mmg xingat lar..part gigit awk tue lagi alr..jahat kan kite dulu..sbb awk comel kot kite gigit. xpon sbb awk lahir...dengki mak asyik dodoikan awk jer...hahaha..tp best kan time kecik2 dulu...rase sedeh ble ingat balik...

    ReplyDelete
  4. cian makk....jahat nye saye dulu....huhu..
    xper..kiter dah x gigit dah...time kawen nnt gigit balik..huahuahua

    ReplyDelete
  5. fateh2, buas nya ko time kecik...ngan adik ko pon ko buleh nak dengki2... haish, xda semangat kekeluargaan lgsg....haahaa...xpe2, jnji adik ko da besar nie, ko sayang dia...

    ReplyDelete